Zaleta kerneli rt

Kiedyś utworzyłem wątek dotyczący rozjeżdżaniu się obrazu podczas oglądania filmów Rwanie obrazu w grafice intela. Niedawno odkryłem, że przy wykorzystaniu kerneli rt proces ten prawie całkowicie zanika. Dzielę się tym spostrzeżeniem, gdyż może się to komuś przydać.

Ten efekt chyba ogólnie zanikł od niedawna. Ja nie mam kernela rt a też go już nie widzę. Bardzo widoczny był tu:


przy ustawieniu 720p i wyżej.

1080p bo wyżej brak a szkoda / wszystko płynnie i nie na kernelu rt ino na swoim…

swego czasu siedziałem na rt robionym przez siebie i w porównaniu z tym co teraz żadne różnice :wink:

1080p też mogę ale do linuxa wróciłem na starego HP Compaq 6710b więc wyżej jak 720p po za wyciem wiatraka nie robi różnicy. Projektor Toshiba który czasami podpinam - matryca dmd 1024x768 więc też bez sensu.

Kernel’e (i systemy) typu Real Time (Czasu Rzeczywistego), są po to, aby obsłużyć krytyczne zadanie w sposób płynny i bezproblemowy, obniżając priorytet pozostałych do koniecznego poziomu. Zapewne stąd bierze się zauważalna różnica w wyświetlaniu video. I najpewniej nie ma, to większego znaczenia na lepszych sprzętach, którym wszystko jedno, czy działa jeden wymagający proces, czy kilka, bo i tak zdołają je obsłużyć równocześnie.

A czy ten kernel to nie jest coś w rodziaju kernela low latency do Ubuntu?

Do Ubuntu, czy czegokolwiek innego, bez znaczenia. Nie jestem pewien, co masz dokładnie na myśli pisząc ‘low latency’ (w tym kontekście), ale z grubsza: tak. W systemach RT chodzi o to, aby wykonywać zadania bez opóźnień, spowodowanych rozproszeniem zasobów. Dlatego niekoniecznie sprawdzą się w zastosowaniach uniwersalnych, gdzie ważne jest obsłużenie mnóstwa działających jednocześnie prosesów, często wymagających. Ważniejsze, w takiej sytuacji, jest aby wszystkie chodziły (nawet kosztem spowolnienie, czy minimalnych przywieszek), niż zakończenie zadania w ściśle określonym czasie (jak w RT).

zapewne oto https://wiki.archlinux.org/index.php/Kernel#Major_patchsets rt jest dla komurek i innych takich zeby czlowieka do nerw doprowadzac jak podczasz grania wlacza sie dzwonek …

Współczesne komórki (smartfony), to uniwersalne urządzenia, wymagające systemów wielozadaniowych - w zasadzie, to zminiaturyzowane PC’ty. Kernel’e i systemu typu RT nie nadają się do nich.