Szyfrowanie całego dysku

Chciałbym by ktoś doradził mi jak dobrze stworzyć partycję pod szyfrowanie całego dysku. Dodam że system będzie na pendrive i zależy mi na konkretnym zabezpieczeniu systemu.
Moja propozycja jest taka:
boot - 250 MB bez szyfrowania
/ - 20GB - szyfrowany (LUKS bo taka mi partycja sama wyskakuje)
swap - 4 GB - Szyfrowana
/home - reszta dysku - szyfrowana

System sam wykrzyczał mi że nie jest to rozsądne. Dlatego chciałbym się was poradzić by to było rozsądne i konkretne. Dodam że nie mam dużego doświadczenia właśnie w szyfrowaniu całych dysków.

Albo szyfrowanie całego dysku, albo niektórych partycji.

Interesuje mnie szyfrowanie całego dysku. Dosłownie wszystkiego co się da. Rozumiem że źle do tego podszedłem tak ?

Kiedyś chciałem coś podobnego i znalazłem taki artykuł. Wydaje się spełniać założenia, a nawet więcej :wink:.
link

O ile dobrze rozumiem ideę, to możesz zaszyfrować cały dysk, bez dzielenia na partycje, albo szyfrować poszczególne partycje (wszystkie lub wybrane). Jeżeli mówimy o przenośnej maszynie, która wychodzi ‘na miasto’, to prosto i bezpiecznie będzie zaszyfrować cały dysk. Gdybyś potrzebował swap’a, to nie musisz tworzyć dla niego osobnej partycji, bo możesz go zrealizować za pomocą pliku.


VeraCrypt jest OK, szczególnie jeżeli operujesz jednocześnie na Linux’ie i Windows’ach, i potrzebujesz wspólnych technologii. Ale jeśli używasz wyłącznie Linux’a, to moim zdaniem, lepiej oprzeć się o rozwiązanie dla niego natywne, czyli LUKS.