Problem z kartą dzwiękową i grafiką

Cześć jestem nowy w temacie linux wybór padł na manjaro działam już na 2 laptopach ale mam problem z moim PC

Brak dzwięku karta dzwiękowa to aim sc808 na układzie CM8888. Układ wykrywa mogę regulować głośność wybrać weścia wyjścia ale nic nie słychać na żadnym. W google znalazłem ten problem u innych użytkowników ale rozwiązania brak.

Drugi problem to grafika AMD RX580 na youtube widać problem z płynością video.

Bez youtuba mogę pracować ale audio by się przydało. Proszę o pomoc noob friendly

Zaktualizuj system z pomocą polecenia

sudo pacman -Syyu

Zrób reboot systemu

Zobacz co się stanie. Jeżeli nie pomoże wejdz w ustawienia systemu i spróbuj pobawić się ustawieniami dźwięku.

Te informacje nie mówią za wiele. Oprócz sprzętu ważne są także informacje o zainstalowanych sterownikach. Daj wynik polecenia inxi -AGxxx. Z dźwiękiem może pomóc alsamixer – uruchom w konsoli i pogrzeb w ustawieniach. Aktualizacja systemu jest jak najbardziej wskazana – najlepiej robić ją na bieżąco, gdy tylko pokażą się nowe aktualizacje.

@Tuskany84, pojawiła się spora aktualizacja - sprawdź, czy problemy nadal istnieją. Jeżeli tak, to pamiętaj o zasadzie: jeden wpis, jeden temat.

Aktualizaja zrobiona nic to nie dało. Nie wiem czy damy radę coś zmienić bo w google sporo osób zgłasza ten sam problem a rozwiązania brak.

Podaj input z polecenia alsamixer > F5 > Karta dźwiękowa - tam również ustaw poziomy głośności i w zależności od zestawu głośników ustaw chanel - gdzie 6 oznacza zestaw 5.1.
Przypuszczam że alsactl nie zapisuje ustawień.

Witam, podepnę się do tematu. Zainstalowałem system jako alternatywę dla windowsa. Posiadam kartę aim sc808, przy odtwarzaniu dźwięku słychać trzaski i opóźnienia.

Wynik polecenia inxi -AGxxx:

Próbowałem przesuwać suwaki w alsamikser ale niestety nic to nie dało.

Do zrobienia, może pomóc, ale nie musi:

  • Aktualizacja systemu, kernel masz w wersji 5.6.15, a aktualny to już 5.6.19.