Notoryczne rozłączanie sieci – Sagemcom f@st 2704

Mam problem jak w tytule, przy czym najbardziej uciążliwe jest to wieczorem. O ile w ciągu dnia jest to w granicach mojej akceptacji to wieczorem potrafi się rozłączać co kilkanaście minut. I po minucie, dwóch sieć wraca. I tak jest mniej mniej więcej od połowy kwietnia. Oto co ustaliłem:

  • Już kiedyś (jakoś 2 lata temu) miałem podobny problem, ale po 2-3 miesiącach sam ustąpił i od tego czasu był spokój
  • Ma prehistoryczne oprogramowanie, podobno ostatnia aktualizacja miała miejsce w 2008/9 roku. Co prawda jest OpenWRT, ale nie tykałem tego, nie mam doświadczenia i nie chcę niczego zepsuć
  • Router używany od mniej więcej 5-6 lat
  • Grzebanie w ustawieniach routera nie pomaga
  • Według opinii na forach lubi przerywać połączenie z siecią i w ogóle ma fatalne opinie
  • Po jakimś czasie (kilka-kilkanaście dni pracy) sieć zwalnia i korzystanie z neta robi się niewygodne. Pomaga tylko restart
  • Nie posiadam drugiego routera, więc nie mogę potwierdzić jednoznacznie, że to wina sprzętu, a nie dostawcy neta (Orange, 20 Mb/s po kablu telefonicznym)

W związku z tym proszę o poradę. Inwestować w nowy router, czy czekać aż problem sam ustąpi?

Sorry jeśli to co napisałem jest chaotyczne, bez sensu i bez związku z Manjaro, ale musiałem się jakoś wyżyć, a to jest jedyne “komputerowe” forum na jakim się udzielam

to ja się zapytam z ciekawości nowego routera nie proponowali?
bo chyba nie masz tej samej taryfy od tych 5-6 lat?
operator nawet sam powinien zaoferować wymianę routera po takim czasie…


u mnie jak zmieniałem pakiet na wyższy z 250 na 600MB/s ( pomimo że ten co miałem obsłużył by te 600MB/s to zaproponowali nowszy model… a poprzedni miał coś koło 2 lat… )

dowiedz się u dostawcy

Nic nie proponowali, a przynajmniej rodzice nic nie mówili o tym. Jutro się dopytam. Jedyne co mamy w bonusie to komórkę (rodzice się uparli i moim zdaniem przepłacili, ale cóż to ich sprawa, mnie interesuje tylko internet).