Witam. Jestem bardzo początkująca w użytkowaniu manjaro i w zasadzie dość przypadkowo zaczelam go używać. Po prostu: jestem kompletnie zielona i proszę o jak najbardziej łopatologiczne wyjaśnienie i pomoc.
Wygasił mi się ekran laptopa i gdy chciałam ponownie go użyć na ekranie wyświetliła się informacja: failed to start/load save screen backlight. Nie wiem co mam zrobić dalej. Z tego co rozumiem za bardzo zwiększyłam jasność ekranu, ale nie wiem jak to naprawić. Czytałam tematy na forach, po angielsku i na arch ale jestem w temacie tak tępa, że w niczym mi to nie pomogło.
Czy ktoś może mi krok po kroku opisać jak to naprawić? Dzięki.
Co pokazuje systemctl status systemd-backlight@...
– nie podam nazwy całej usługi, bo ona zależy od sprzętu, jaki posiadasz, wciśnij dwa razy Tab, powinna się automatycznie uzupełnić.
Podaj też, co mówią logi na temat tej usługi journalctl -xeu systemd-backlight@...
Na pewno nie jest to spowodowane zbyt dużą jasnością ekranu – o ile w ogóle da się ustawić ekran na zbyt dużą jasność.
Nie mogę nic wpisać. Nie dzialaja żadne klawisze.
Wyświetla: load/save screen backlight brightness of backlight: acpi_video0.
A Ctrl+Alt+f2...f6
działa? Jeśli tak to przełącz się, zaloguj i pokaż, co w logach piszczy.
Jeśli to nie działa to możesz wejść do ustawień Grub i dopisać do parametrów kernela acpi_backlight=vendor
– podczas uruchamiania komputera wciskasz Esc aż pokaże się menu Grub, potem e, szukasz linii zaczynającej się od linux
, dopisujesz acpi_backlight=vendor
, Ctrl+x i patrzysz czy działa. Jeśli tak to następnym krokiem będzie dodanie tego wpisu na stałe w konfigu Grub.
Ostatnią opcją jest sprawdzenie logów z poziomu Live, logi znajdziesz w /var/log/journal
, a otworzysz i sprawdzisz je poleceniem journalctl --file
Działa ctr alt f5, problem jest taki, ze nie mogę się zalogować. Wpisuje login, który wydaje mi się ze jest poprawny ale wyświetla incorrect.
Probowalam zmienić w grubie ale nic się nie pomogło.