Dziwny problem z zasilaniem

Hej wszystkim. Świeżo po rejestracji jestem i jeszcze nie do końca ogarniam, więc jakbym jakie byki strzelił to wybaczcie i poprawcie.

Manjaro bawię się od niedawna i w sumie słowo “zabawa” jest tutaj chyba nawet na miejscu bo generalnie jestem laikiem jeśli chodzi o Linux w ogóle. Nie mniej jednak do sedna. Mam na laptopie 2 dyski SSD i na obu zainstalowany jakiś Windows. Na M.2 mam cały czas Windowsa 10 a na 2,5" obecnie zainstalowany mam Windows 7 nazwijmy to w celach testowych. Na tym 2,5" dysku co rusz instaluję jakieś systemy, więc i Linuxów sporo się przewinęło przez niego, w tym także Manjaro. Ostatnio jednak miałem problem z instalacją Manjaro ponieważ powstał konflikt w rozruchu pomiędzy Manjaro i uwaga - Ubuntu. Ubuntu, którego fizycznie nie mam na żadnym dysku. Grzebanie w BIOSie nie przyniosło nic ciekawego, konflikt jak był tak i jest, za pomocą Puppy Linuxa udało mi się namierzyć jakąś dziwną partycję EFI gdzie znalazłem jakieś śmieci rozruchowe od Ubuntu, wywaliłem to, ale wraz nic to nie dało.