Steam miejsce zapisu

Reinstalowałem system teraz czas na ogarnięcie bajzlu który stworzyłem
Nie mogę dodać katalogu z grami steam z innego dysku wie ktoś czy można coś z tym zrobić bo ja nie ogarniam zupełnie?
Imgur

Imgur

w opcjach steama … masz prawa do katalogu?

ni hu hu nie wiem o co ci chodzi xD
Możesz jaśniej?

w sensie nie ogarniasz linuxa? czy ja bredze? ;D?
te kludki wygladaja jak bys nie mial praw do zapisu na tym dysku … wejdz w konsole wpisz mouna -a ;D

Nie ogarniam linuxa teoretycznie mam prawa do zapisu i odczytu
Imgur

Możesz napisać co dokładnie mam wpisać w konsole?

http://wklejto.pl/833015

W sumie zawsze mnie to irytowało że musiałem najpierw jakby wejść w dysk żeby mi winamp mógł pliki czytac xD

hmm rzeczywiscie a z katalogiem z gra masz tak samo w sensie prawa? ale raczej to nie tu problem … napisz moze dokladnie co sie dzieje jak probojesz dodac gre do steama?
na wszelki wypadek ls -la /run/media/fisqs/DANE1 …

a to nie masz automontowania? polecam proste w obsludze gnome-disk-utility …

tzn ściągać chce noralnie tyle że do katalogu na dysku ssd a *1 nie mam tam miejsca *2 nie chcę tam gier bo mam je już ściągnięte tylko chciałem lokalizacje dla steam dotać ale nie mogę

nie wiem musisz wiecej szczegolow dac … tzn w ustawieniach steama nie widzisz dysku?

Widzę ale za każdym razem jak klikam lokalizację do wyboru wywala mi błędy z pierwszego posta
Nie wiem o jakie informacje może ci jeszcze chodzić

aaa hehe daj komende - ls -la /run/media/fisqs/DANE1

sry niezauwazylem 1 foty wyglada ze nie masz praw do wykonania … sproboj se nadac zapis/odczyt/wykonanie :crazy_face:

a gdzie to dodać?

a tam nie szlo wyklikac?
wpisz ls -la /run/media/fisqs/DANE1

tam nie da rady wklikać bo robi odczyt i tyle nie wiem gdzie mam tą komendę wpisać
PS jak to automontowanie włączyć żęby się ze startem systemu odpalało? @.@

ta komende w konsoli tak jak wpisales mount -a
hehe namieszali kiedys bylo prosciej ale zaznaczasz partycje klikasz w w takie male cos ponizej - “dodatkowe opcje partycji” i zaznaczasz tam zeby automatycznie sie montowalo i gdzie ;D
ps mozna tez /etc/fstab edytowac ;D (chociaz nie wiem czy tam cos nie namieszali)

sudo chmod +x /run/media/fisqs/DANE1/katalog_zgrami - tym nadasz prawo wykonywania
chociaz ja bym dal chmod +x -R /run/…- ale wtedy dasz kazdemu podkatalogowi i plikowi ;D nie chce ci namieszac …

zupełnie nie ogarniam co mam zrobić :open_mouth: możesz jaśniej ?Tak łatwo i przyjemnie najlepiej xD
A jak zaznaczę uprawnienia specjalne UID/GID/Bit lepkości? da to coś?

hehe powinienes miec wczesniej opcje “wykonywalny” … masz kde?
ps a co czemu konsoli nie chcesz odpalic? nie boj sie nic ci nie zepsuje hehe ja poprotu wole w konsoli dzialac :crazy_face:

Powiem tak na xfce nie działąło właśnie przeinstalowałem na KDE i działa więc niewiem ocb na xfce nie działało mi kilka niezbędnych rzeczy do tego przyzwyczaiłem się już do KDE i potrafię go ogarnąć w 30 min więc dziękuję za pomoc.

Ale prosiłbym o pomoc z tym automontowaniem jeszcze :smiley:

W KDE automontowanie możesz sobie ustawić w Ustawienia systemowe > Nośniki > Urządzenia wymienne. W innych środowiskach graficznych odpowiednie opcje też pewnie są ukryte gdzieś w ustawieniach.

1lajk

Jeżeli dane jakiegoś programu mają być w innej lokalizacji niż standardowa, wręcz na innej partycji, to jeszcze inaczej:

  • jeżeli partycja jest na innym dysku, to dodajemy pozycję w /etc/fstab, tak aby partycja montowała się przy starcie systemu;
  • tworzymy softlink o nazwie i lokalizacji katalogu z danymi programu i prowadzący do katalogu na innej partycji.

Softlink jest transparentny dla aplikacji, więc będzie korzystała z katalogu tak, jakby był w standardowej lokalizacji.

forum.manjaro.pl - polskie wsparcie Manjaro. Hostowane przez: